Általános Szerződési Feltételek
A szolgáltatás elvégzés módja és feltételei
Megrendelés
Megrendelés történhet a www.tekland.hu weboldalon keresztül, illetve e-mailben (viragfold@talajero.hu), telefonon (+36305376053).
Vevő a megrendelésen feltűnteti a pontos nevét, és címét, a termék megnevezését, rendelési mennyiségét, a kívánt szállítási napot és a szállítási címet.
Áru átadás helye, kapcsolódó kötelezettségek
Az áru átadása Megrendelő által a megrendelő lapon megadott címre történik. A teljesítés helye a szállítóeszköz elhagyásának pontja, az Adatlap „Szolgáltatás teljesítésének helye” pontjában rögzített cím. A Szállító jelen szerződés értelmében az árut a szállító gépkocsiról leemeli, majd kézi raklapmozgatóval szilárd felületen mozgatja. Olyan burkolaton, ahol a kézi raklapmozgató nem használható, a Szállító a rakodást nem garantálja, a raklapról való lepakolás a Megrendelő feladata.
Vevő kötelezettséget vállal arra, hogy a Szállító által átadott termékeket száraz, fedett, a környezet hatásaitól óvó helyen tárolja.
Amennyiben a hatóság Vevő telephelyén helyszíni ellenőrzést végez, erről a felvett jegyzőkönyv egyidejű megküldésével haladéktalanul tájékoztatni köteles Szállítót.
Mennyiségi és minőségi átvétel – Szállító, vagy megbízott fuvarozója által történő szállítás esetén
Szállító a termékeket EUR raklapon, zsugorfóliázva értékesíti. A kiszállított raklapok ellenében Vevő az átvételkor csereraklapot biztosít, amely a leszállított raklappal azonos vagy jobb minőségű. A csereraklap sérülésmentes EUR raklapnak megfelelő rakodópaletta. Amennyiben Vevő csereraklapot biztosítani nem tud, a raklap kiszámlázásra kerül a 3.1 pont alapján.
Az áru átvétele során Vevő köteles ellenőrizni, hogy a szállítmány mennyiségi, minőségi adatai megegyeznek-e a szállítólevélen szereplő értékekkel, illetve adatokkal. Felismerhető hiány, vagy a csomagolás sérülésének észlelése esetén Vevő köteles a kifogását haladéktalanul közölni a fuvarozóval, és a szállítási okmányra felvezetni azt. Az áru minőségi és mennyiségi átvételét Vevő a szállítólevél aláírásával igazolja.
A szerződött termék minősége
Szállító vállalja, hogy valamennyi termék megfelel a Magyar Jogszabály előírásainak, a forgalomba hozatal feltételeinek, a vásárlók tájékoztatási kötelezettségét előíró törvényi és jogszabályi követelményeinek és az összes vonatkozó rendelkezéseinek.
A termék tulajdonjoga
Az eladó/szállító a termék feletti tulajdonjogát a Ptk 6:216.§ szerint a vételár teljes kiegyenlítéséig fenntartja. A vevő kötelezettséget vállal arra, hogy saját áruitól a terméket a vételár teljes megfizetéséig elkülönítve kezeli, és azon feltünteti, hogy „a termék az eladó tulajdona.”
Díjak, árak, kedvezmények
*ÁFA mértéke a mindenkori ÁFA tv. szerint.
A Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy az 1-es pontban rögzített díjakat megfizeti a Szállítónak az alábbi feltételekkel. Az árak tartalmazzák az útdíj és kiszállítás költségét, kivéve a Szállító telephelyén történő átvétel esetén.
A vételár a Szállító által megállapított ár, melyet a jelen szerződés Vevő általi aláírásának napján érvényes mértékét szerződés tartalmazza. A Szállító az árváltozás jogát fenntartja, melyről Vevőt köteles az árváltozás előtt 30 nappal írásban értesíteni.
2.1. Raklap
Termékeink EUR raklapon kerülnek kiszállításra. A raklap ára az 1-es pontban feltüntetett összeg.
Szállítás terítő járattal (emelőhátfalas, max. 16 paletta): Csere raklap lehetséges. Ezesetben korhadt, sérült raklapot a Szállítónak nem áll módjában visszavenni, ebben az esetben a raklap kiszámlázásra kerül. Lerakodáskor Vevő felelőssége az áru és a raklap mennyiségét, valamint épségét ellenőrizni. Vevő a minőségi és mennyiségi kifogását azonnal jelzi, amennyiben fényképpel dokumentálja. Amennyiben vevő csere raklapot nem biztosít, azok ellenértékét a Vevő megfizeti.
Szállítás nyerges vontatóval (max. 24 paletta): Csere raklap nem lehetséges, a Vevő a raklap árát megfizeti. Az ép raklapokat a Szállító visszavásárolhatja gyűjtőfuvarban előzetes egyeztetést követően az év harmadik és negyedik negyedévében jelen szerződésben rögzített áron.
Telephelyi átvétel: Csere raklap lehetséges. Amennyiben vevő csere raklapot nem biztosít, azok ellenértékét a Vevő megfizeti.
2.2. Leértékelt termék ára
A megrendelő nyilatkozik, hogy a jogszabályi előírásoknak megfelelő, de sérült, hibás csomagolóanyagban leszállított terméket az egyedi árlistához (1 sz. melléklet) képest 5-33 %-kal csökkentett áron átveszi előzetes egyeztetést és megegyezést követően.
A szerződés időtartama, felmondása
A szerződés időtartama az 1.-es pontban látható. A szerződést a Felek bármikor felmondási idő nélkül felmondhatják.
A szerződés felmondása kizárólag írásban történhet. Elfogadott formája e-mail vagy ajánlott levél. A felmondás kezdeti időpontja a felmondási nyilatkozat másik félhez való beérkezésének időpontjánál korábbi nem lehet.
Számlázási és fizetési feltételek
A díjtételek fizetése a Szállító által kiállított számla ellenében történik. Átutalás esetén a fizetés a Vállalkozási szerződés fejlécében megadott Szállító bankszámlájának javára történik.
Az elszámolások bizonylati alapja jelen szerződés, illetve a Szállító által kiállított szállítólevél, melyet a Megrendelő vagy megbízottja igazol. Ha a Megrendelő a szállítólevelet technikailag nem tudja igazolni (pl.: nincs jelen), elfogadja a Szállító által kiállított szállítólevelet.
Késedelmi kamat
Legfeljebb 30 napos fizetési késedelem esetén a Megrendelő a Ptk. 6:155§-ban meghatározott mértékű késedelmi kamatot köteles megfizetni Szállítónak. 30 napot meghaladó késedelem esetén a fizetendő kamat 31. naptól 15%/év.
Általános feltételek
E szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. szabályai az irányadók.
A szerződő felek kijelentik, hogy vis major, vagy a tevékenységükkel összefüggő rendkívüli havária helyzet esetén kártérítési igénnyel egymással szemben nem élnek.
A vállalkozási szerződést a felek, miután a benne foglaltakat elolvasták, megértették, saját akaratukból az arra jogosultak aláírásukkal látták el.
A Szállító felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy az üzemanyagárak, infláció, bérváltozások, energiaárak, bérleti díjak nagymértékű emelkedése, valamint a vonatkozó jogszabályok jelentős változása esetén a szerződésben rögzített díjtételek módosítását kezdeményezheti, melyeket közös akarattal a felek írásba foglalnak.
A korábbi Megrendelő és Szállító között érvényben lévő azonos tárgyú Vállalkozási szerződés jelen szerződés életbelépésével hatályát veszti.
Több üzleti terület közül a virágföld üzletág 20 éve foglalkozik közép-felső kategóriás termesztőközegek gyártásával és értékesítésével.