Általános Szerződési Feltételek
1. Általános adatok
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Talajerőgazdálkodási Kft., mint Eladó, és a www.tekland.hu webáruházban (továbbiakban: webáruház) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Vásárló (továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. Eladó és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek.
1.1. Eladó adatai
Cégnév: Talajerőgazdálkodási Kft.
Székhely: 8500 Pápa, Szabó Dezső utca 50.
Adószám: 11338196-2-19
Cégjegyzékszám: 19 09 502564
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Veszprém Vármegyei Cégbíróság
E-mail: viragfold@talajero.hu
Telefon: +36-30/537-60-53
1.2. Tárhely szolgáltató adatai
Cégnév: OnlineVagyok Kft.
Székhely: 8500 Pápa, Huszár lakótelep 31. B. ép. Fsz. 1. ajtó
Adószám: 32616910-2-19
Cégjegyzékszám: 19-09-524629
képviselő e-mail címe: 19-09-524629
képviselő telefonszáma: +3620/934-6242 / +3630/630-3488
1.3. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.tekland.hu weboldalon található elektronikus webáruházban történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között a szerződésben leírt módokon jön létre.
A www.tekland.hu webáruházban történő vásárlás a webáruházban történő elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
A www.tekland.hu webáruház szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a Weboldalon érvényesen és sikeresen valós adatait megadva érvényes megrendelést ad le, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés, írásban megkötöttnek minősül. A megkötött szerződést nem iktatják. A mindenkori érvényben lévő Általános Szerződési Feltételekről a weboldalon tud tájékozódni. A megrendelés a teljesítés megkezdéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre levélben, telefonon és elektronikus levélben (e-mailben) van lehetőség. Amennyiben megrendelését a futárszolgálatnak átadtuk, úgy nincs lehetősége a megrendelés visszavonására.
A www.tekland.hu webáruház üzemeltetését, kiskereskedelmi és az ügyfélszolgálati tevékenységet a Talajerőgazdálkodási Kft. végzi.
1.4. Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
1.5. Fogalmak
Áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt:
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse
Gyártó: az Áru előállítója, importált Áru esetén az Árut az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel
Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy – átalakítás szükségessége nélkül – együtt tudjon működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti Áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
Vételár: az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.
2. Vásárlás
2.1. A www.tekland.hu webáruházban az egyes termék(ek), termékek mellett minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok, információk, a termék ára, a termékek paraméterei és a fotója is. A feltüntetett árak az alábbiak lehetnek: bruttó árak, melyek tartalmazzák az ÁFA-t, vagy nettó árak, melyek nem tartalmazzák az ÁFÁ-t. A kiválasztott termékek, termékek mellett található egy gomb melyre kattintva virtuális kosarába helyezheti a felhasználó az adott terméket.
2.2. A kiválasztott termék(ek) kosárba helyezését követően, a menüpontokon, gombokon keresztül elnavigálhat a „FIZETÉS” oldalra, ahol a számlázási, szállítási címek, email, telefonszám, név, adószám, cégnév megadását követően az Ügyfélnek ki kell választania a fizetési és szállítási módot.
– Amennyiben kártyás fizetési módot választ, a rendszer átirányítja Önt a Barion felületére, ahol biztonságosan fizethet kártyájával online. Az előlegszámla elkészültekor az a partner részére emailben megküldetésre kerül.
– Amennyiben banki teljesítés fizetési módot választ, új vásárló első megrendelése esetén díjbekérőt kap, melynek átutalása után indítjuk a kiszállítást. Meglévő partnerünk megrendelése esetén visszaigazolást kap emailben a megrendeléséről, majd emailben szállítólevelet a kiszállítás tervezett dátumával. A szállítás után készül számla, amelyet elektronikus úton küldünk Önnek a megadott email címére.
– Telephelyi átvételt is választhat.
2.3. A megrendelés megtörténtét követően rendszerünk a Vásárló e-mail címére egy elektronikus visszaigazolást küld a megrendelés részletes adataival.
2.4. A vásárlás, a szerződéskötés akkor jön létre, amikor az eladó által küldött visszaigazoló e-mail a Vásárló számára a levelező rendszerében elérhetővé válik. A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad.
2.5. A megrendelt termék(ek), a szállító cégnek való átadását követően, a futárral történőszállítás esetén, a szállítást végző alvállalkozó cég értesítést (e-mail, vagy SMS) küld a címzettnek. Ügyfélszolgálatunk munkatársai készséggel állnak vásárlóink segítségére a megrendelések részleteivel kapcsolatban.
2.6. Áru átadás helye, kapcsolódó kötelezettségek
Az áru átadása Megrendelő által a megrendelő lapon megadott címre történik. A teljesítés helye a szállítóeszköz elhagyásának pontja, az Adatlap „Szolgáltatás teljesítésének helye” pontjában rögzített cím. A Szállító jelen szerződés értelmében az árut a szállító gépkocsiról leemeli, majd kézi raklapmozgatóval szilárd felületen mozgatja. Olyan burkolaton, ahol a kézi raklapmozgató nem használható, a Szállító a rakodást nem garantálja, a raklapról való lepakolás a Megrendelő feladata.
Vevő kötelezettséget vállal arra, hogy a Szállító által átadott termékeket száraz, fedett, a környezet hatásaitól óvó helyen tárolja.
Amennyiben a hatóság Vevő telephelyén helyszíni ellenőrzést végez, erről a felvett jegyzőkönyv egyidejű megküldésével haladéktalanul tájékoztatni köteles Szállítót.
2.7. Raklap
Tek-Land illetve LandForce Termékeink EUR raklapon, Dr. Soil termékeink dobozban illetve nagyobb mennyiség esetén EUR raklapon kerülnek kiszállításra.
2.7.1. Szállítás terítő járattal (emelőhátfalas, max. 14-16 paletta): Csere raklap lehetséges. Ez esetben korhadt, sérült raklapot a Szállítónak nem áll módjában visszavenni, ebben az esetben a raklap kiszámlázásra kerül. Lerakodáskor Vevő felelőssége az áru és a raklap mennyiségét, valamint épségét ellenőrizni. Vevő a minőségi és mennyiségi kifogását azonnal jelzi, amennyiben fényképpel dokumentálja. Amennyiben vevő csere raklapot nem biztosít, azok ellenértékét a Vevő megfizeti.
2.7.2. Szállítás nyerges vontatóval (max. 24 paletta): Csere raklap nem lehetséges, a Vevő a raklap árát megfizeti. Az ép raklapokat a Szállító visszavásárolhatja gyűjtőfuvarban előzetes egyeztetést követően az év harmadik és negyedik negyedévében jelen szerződésben rögzített áron.
2.7.3 . Telephelyi átvétel: Csere raklap lehetséges. Amennyiben vevő csere raklapot nem biztosít, azok ellenértékét a Vevő megfizeti.
2.8. Mennyiségi és minőségi átvétel – Szállító, vagy megbízott fuvarozója által történő szállítás esetén
Szállító a termékeket EUR raklapon, zsugorfóliázva értékesíti. A kiszállított raklapok ellenében Vevő az átvételkor csereraklapot biztosít, amely a leszállított raklappal azonos vagy jobb minőségű. A csereraklap sérülésmentes EUR raklapnak megfelelő rakodópaletta. Amennyiben Vevő csereraklapot biztosítani nem tud, a raklap kiszámlázásra kerül a 2.7. pont alapján.
Az áru átvétele során Vevő köteles ellenőrizni, hogy a szállítmány mennyiségi, minőségi adatai megegyeznek-e a szállítólevélen szereplő értékekkel, illetve adatokkal. Felismerhető hiány, vagy a csomagolás sérülésének észlelése esetén Vevő köteles a kifogását haladéktalanul közölni a fuvarozóval, és a szállítási okmányra felvezetni azt. Az áru minőségi és mennyiségi átvételét Vevő a szállítólevél aláírásával igazolja.
2.9. A szerződött termék minősége
Szállító vállalja, hogy valamennyi termék megfelel a Magyar Jogszabály előírásainak, a forgalomba hozatal feltételeinek, a vásárlók tájékoztatási kötelezettségét előíró törvényi és jogszabályi követelményeinek és az összes vonatkozó rendelkezéseinek.
2.10. Reklamáció
A termékre vonatkozó minőségi vagy mennyiségi reklamációt írásos, fényképpel alátámasztott dokumentációval fogadunk a viragfold@talajero.hu, illetve a qa@talajero.hu e-mail címen. A dokumentációnak tartalmaznia kell a gyártási számot és gyártási dátumot, illetve a reklamáció tárgyának alátámasztására vonatkozó képi bizonyítékot.
Reklamációt a teherautóról lerakodás előtt fogadunk el.
3. Számlázási és fizetési feltételek
A díjtételek fizetése a Szállító által kiállított számla ellenében történik. Átutalás esetén a fizetés a Vállalkozási szerződés fejlécében megadott Szállító bankszámlájának javára történik.
Az elszámolások bizonylati alapja jelen szerződés, illetve a Szállító által kiállított szállítólevél, melyet a Megrendelő vagy megbízottja igazol. Ha a Megrendelő a szállítólevelet technikailag nem tudja igazolni (pl.: nincs jelen), elfogadja a Szállító által kiállított szállítólevelet.
3.1. Késedelmi kamat
Legfeljebb 30 napos fizetési késedelem esetén a Megrendelő a Ptk. 6:155§-ban meghatározott mértékű késedelmi kamatot köteles megfizetni Szállítónak. 30 napot meghaladó késedelem esetén a fizetendő kamat 31. naptól 15%/év
3.2. Fizetési módok
3.2.1. Bankkártyás fizetés
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el.
A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
3.2.3. Fizetés személyesen, az Szállító telephelyén
A vásárlás összegét az átvételkor egyenlítheti ki készpénzben.
3.2.4. Banki átutalás
Fizetés közvetlenül a bankszámlára a megküldésre kerülő díjbekérő alapján.
4. Az elállás joga, az elállás részletei, jótállás, szavatosság
Amennyiben az Ügyfél a termék kifizetése után el kíván állni a vásárlástól, azt az termékek kifizetését követő 14 naptári napon belül, indoklás nélkül megteheti.
Az elállás módjáról a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) számú kormányrendelet részletesen rendelkezik.
Az Ügyfél az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a megrendelt árut átvette. Több termék adásvétele eseten, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, akkor az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától; több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak átvétele napjától gyakorolhatja az ügyfél az elállás jogát. Természetesen az ügyfél a termék megvásárlásától a termék átvétele, kiszállítása előtt is bármikor elállhat, ez irányú szándékát telefonon, e-mailben és írásban jelezheti a szolgáltató, az üzemeltető felé.
Amennyiben az Ügyfél a vásárlástól el kíván állni, úgy az írásbeli elállási nyilatkozatot elegendő a termék átvételét követő 30 naptári napon belül postán, vagy elektronikus levél formájában megküldeni a szolgáltatónak és az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszaküldeni, vagy bontatlan, sértetlen állapotában átadni a terméket is a webáruház számára. A szállító telephelyére történő visszajuttatásának költségét a vevő állja.
Az Ügyfél az elállás jogát egyértelmű nyilatkozat formájában vagy az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja:
4.1. Elállási nyilatkozatminta
Címzett: Talajerőgazdálkodási Kft.
Email: viragfold@talajero.hu
„ Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
[ Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése ]
Szerződéskötés időpontja /termék átvétel időpontja: [ a megfelelő adat megadandó ]
A fogyasztó neve: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó címe: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó aláírása: [ kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén aláírandó ]
Kelt: [ értelemszerűen kitöltendő ] ”
Az ügyfél elállása esetén a szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállástól való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Amennyiben az ügyfél, a fogyasztó a jelen fejezetben leírtaknak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni.
A visszatérítés során a szolgáltató, a webáruház az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési módhoz kifejezetten hozzájárulását adja. A visszatérítés mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semminemű többletköltség nem terheli.
Elállás esetén a Fogyasztót, az Ügyfelet kizárólag a termék visszaküldésének a közvetlen költsége terheli.
4.2. A vevő a visszaküldött terméket bontatlan, sérülésmentes, raklapos áru esetén fedő és sztreccsfóliával a szállításra felkészített állapotban visszaszállítani eladó telephelyére.
4.3. A fogyasztó, az ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát webáruházunkban az alábbi a 45/2014. (II.26.) számú kormányrendeletben definiált esetben:
“29. § (1) bekezdés e) pont:
olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiénia okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;”
A webáruházban forgalmazott tápoldatok, talajjavítók, virágföldek és hasonló termékek esetében a termék tartalmát védő csomagolás megbontása, a higiénikusan lezárt tartó fedelének felbontása, illetve a tartalom, a tartalom mennyiségének látható módosítása az ügyfél elállási jogát megszüntetheti.
4.4. A termékek megfelelő minőségéért a gyártó garanciát vállal. A megvásárolt termék után minőségi kifogást csak abban az esetben áll módunkban elfogadni, ha annak okai egyértelműen a kifogásolt termékre vonatkoznak, külső beavatkozás nélkül. A garancia nem vonatkozik külső okokból bekövetkezett károkra (pl. baleset, villámcsapás, törés), továbbá nem vonatkozik a termékeken külső károkozásból bekövetkezett rongálódás, illetve a nem megfelelőfelhasználás, illetve a termék káros körülmények közötti tárolásának esetére.
5. Egyebek
5.1. A www.tekland.hu webáruházában való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
5.2. A szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely A www.tekland.hu webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be. A látogató felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. Egyedül a vásárló felelős a www.tekland.hu webáruházához való kapcsolódásáért és a webshopban történő vásárlásért. Az üzemeltető nem vonható felelősségre vis maior esetén.
5.3. A Talajerőgazdálkodási Kft. ezúton tájékoztatja vevőit, hogy adataikat a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Adataikat harmadik félnek nem adja át, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor harmadik fél www.tekland.hu webáruház alvállalkozójaként közreműködik. Az alvállalkozók a webáruház által átadott személyes adatokat a megrendelés zökkenőmentes lebonyolíthatóságán és a megrendelés bizonyíthatóságán túl semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy természetes személyeknek átadni. Az adatok kezelésekor a mindenkor hatályos Adatvédelmi Törvénynek, a webáruház Adatvédelmi elveinek megfelelően jár el webáruház üzemeltetője.
5.4. A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék.
6. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
6.1. A fogyasztó az Árukkal kapcsolatos szavatossági igényt vagy az Eladó magatartásával, tevékenységével vagy mulasztásával kapcsolatos panaszát az alábbi elérhetőségeken és módokon terjesztheti elő:
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás tett-e a Békéltető Testületi döntéssel kapcsolatos általános alávetési nyilatkozatot.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
6.2. Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/
6.3. Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
6.4. Békéltető testületi eljárás
Amennyiben az Ügyfél fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy jogosult a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy az Ügyfél által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében kötelesek vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
6.5. Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152 E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu, kerelem@baranyabekeltetes.hu Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532 Fax száma: (76) 501-538 E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap cím: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976 Fax száma: (66) 324-976 E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, (46) 501-870 Fax száma: (46) 501-099 E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 E-mail cím: testulet@bkik.hu
Honlap cím: www.bekeltet.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 E-mail cím: testulet@csmkik.hu
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202, (96) 520-217 Fax száma: (96) 520-218 E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefonszáma: (52) 500-710, (52) 500-745 Fax száma: (52) 500-720 E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint 1. Kapucsengő: 6 Postacíme: 300 Eger, Faiskola út 15. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-621 E-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap cím: www.jaszbekeltetes.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010/36-os mellék Fax száma: (34) 316-259 E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A fsz. 4. Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240. Telefonszáma: (1) 269-0703 Fax száma: (1) 269-0703 E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 420-180 Fax száma: (42) 420-180 E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Honlap cím: www.bekeltetes-szabolcs.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456 E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23. Telefonszáma: (94) 312-356, (92) 506-645 Fax száma: (94) 316-936 E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Honlap cím: www.vasibekelteto.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Telefonszáma: (88) 814-121, (88) 814-111 (VKIK) Fax száma: (88) 412-150 (VKIK fax száma) E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu Honlap cím: bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24. Telefonszáma: (92) 550-513 Fax száma: (92) 550-525 E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap cím: www.bekelteteszala.hu
6.6. Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő személyek esetén
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.
6.7. Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha az Ügyfél panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon az Ügyfél és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
7. Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
8. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet az Ügyfél a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén az Ügyfél – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg az Ügyfelet termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti az Ügyfél termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
9. Jótállás
A kötelező jótállás csak fogyasztónak minősülő vásárlót illet meg.
Amennyiben az Eladó adott áruhoz önként jótállás biztosít, ezt az áru megvásárlása során külön jelzi.
Amennyiben az áruhoz a gyártó a fogyasztónak nem minősülő vásárlókra is kiterjedő gyártói jótállást biztosít, azt közvetlenül a gyártónál lehet érvényesíteni.
10. Általános feltételek
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
A szerződő felek kijelentik, hogy vis major, vagy a tevékenységükkel összefüggő rendkívüli havária helyzet esetén kártérítési igénnyel egymással szemben nem élnek.
A vállalkozási szerződést a felek, miután a benne foglaltakat elolvasták, megértették, saját akaratukból az arra jogosultak aláírásukkal látták el.
A Szállító felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy az üzemanyagárak, infláció, bérváltozások, energiaárak, bérleti díjak nagymértékű emelkedése, valamint a vonatkozó jogszabályok jelentős változása esetén a szerződésben rögzített díjtételek módosítását kezdeményezheti, melyeket közös akarattal a felek írásba foglalnak.
A korábbi Megrendelő és Szállító között érvényben lévő azonos tárgyú Vállalkozási szerződés jelen szerződés életbelépésével hatályát veszti.
Több üzleti terület közül a virágföld üzletág 20 éve foglalkozik közép-felső kategóriás termesztőközegek gyártásával és értékesítésével.